Tuesday 9 August 2016

Kalsium keperluan penting ibu hamil

Masa saya pregnant tahun lepas, saya sangat sangat mengambil berat pengambilan kalsium sepanjang pregnant sebab saya taknak jadi macam 1st pregnancy dulu. 

Masa mengandungkan safiya (anak pertama), pelbagai masalah timbul. Paling saya terkejut bila gigi saya mereput. Saya tak sangka plak mengandung boleh sampai reput gigi 😅😅. Selain tu, gusi plak memang hari - hari berdarah. Asal gosok gigi je berdarah gusi. Dah tu bila subuh je, betis mesti cramp. Boleh kata kerap jugaklah. Kadang sampai menangis. Sebab sakittt sangat2.. Suami kat sebelah syokk je tido kroh krohhh.. Hahaha.

Mujur masa second pregnancy dah jumpa Shaklee. Jadi memang rasa saaangat bersyukur.. Rasanya preganancy kedua ni lah rase stabil je semua. Sebab awal2 trimester dah pastikan ambil pil Ostematrik. Sebab nak elak gigi mereput, gusi berdarah, nak  elak sembelit.. Nak tidur lena pun saya pastikan gak amek pil ostematrik ni. 

Memang banyak kelebihan Ostematrik ni untuk ibu hamil. Cuba tengok ni.. Berderettt..






No comments:

Post a Comment