Saturday 29 August 2015

Cara Yang Betul Melakukan Ujian Kehamilan Di Rumah

Mana - mana pasangan yang tengah merancang nak ada atau menambah zuriat, mesti seronok bila menstruasi isteri lewat dari tarikh sepatutnya. Yela.. Mana tau, ada rezeki.. Betul tak? 


Macam saya juga sebelum ni.. Beberapa kali juga lewat menstruasi.. Bila check kita memang berharap tolonglah ada.. Tapi kecewa bila keputusan negatif. Tapi lepas beberapa kali cycle dan selepas saya konsisten amalkan Set Subur Shaklee, alhamdulillahh sangkut juga..

Tapi nak cerita mase first time nak cek upt tu.. Punyela excited.. Tak baca pun cara cek yang betul.. Hehe..  Main cek jer.. Lepas tu tak dapat jawapan.. Bukan setakat tak dapat jawapan.. Test tu jadi tak valid. Dah buat, baru tengok kertas cara penggunaan dia.. Lahh.. Ku salah buat rupanya. Hahaha.. Dah rugi 1 tester.. Mahal plak tuh. Hahahaha..





Untuk anda yang tak tau, ujian kehamilan boleh dilakukan sama ada di rumah atau di mana - mana klinik kesihatan.

Tapi kalau anda nak check kat rumah, haa.. Boleh la follow tips nih.. 





kencing yer.. bukan kecing.. hihi.. typo disitu


Mudah jer.. Kalau kita fahamkan cara nak cek tu betul-betul.

Tapi kalau lewat 1-2 hari dan kita cek tapi hasilnya negatif, boleh ulang kembali 3-4 hari kemudian sekiranya menstruasi tetap anda tidak datang. 

Jika masih ragu - ragu dengan keputusan upt yang anda check di rumah, boleh la buat pemeriksaan doktor untuk mengesahkannya. Doktor akan sahkan kehamilan anda dengan menggunakan USG (ultrasound) dan dapat melihat kewujudan janin di dalam rahim anda.


All the best!!

No comments:

Post a Comment