Wednesday 26 August 2015

Pengalaman Hamil Dengan Set Hamil Shaklee

Pengalaman mengandung kali ni memang berbeza daripada pengalaman yang pertama. 

Salah satunya ialah BERAT BADAN. 


Memang saya tak percaya. Dengan usia kandungan dah mencecah 38 minggu ni, jumlah kenaikan berat saya cuma 8kilogram je. Fuhhh... 


Tau tak, masa saya mengandungkan safiya dulu total kenaikan berat saya dalam masa 38 minggu lebih daripada 20kg!!! Dasyat, kan!! Hihi.. Jenuhh la kita membuang lemak-lemak tu mase pantang.. Tapi dengan kenaikan macam tu, percayalah.. Ia bukan mudah! 

Jangan percaya dengan kata - kata

"Xpelah.. Makan je time mengandung ni.. Nanti time pantang boleh diet"

"Xpe, makan jer. Nanti time pantang tak boleh makan"
"Makan je lah.. Sian anak dalam perut tu.. Mengidam.."

Tolong jangan ikutkan sangat kata - kata ni ya. Bahaya.. Hihi... 

Perbezaan yang kedua ialah KEINGINAN UNTUK MAKAN MAKANAN MERAPU TIADA. 



Yup, memang takde teringin. Idok ler langsung tak ade.. Tapi memang kurang sangat-sangat banding pegalaman pertama dulu. Lagipun, pakar nutrisi ada cakap yang bila badan kita cukup zat dan nutrisi, memang kita kurang keinginan untuk makan makanan merapu. 

Kalau dulu, hampir setiap hari saya akan makan snek. Coklat 1 bar besar pun saya boleh habiskan sehari. Lepas tu sukaaa sangat makan kek, kuih manis.. Eh, senang cerita semua makanan manis lah. 


Mujur la time tu takde kene kencing manis.. Hihi.. Lagipun pregnant kali ni, SAYA LANGSUNG TAK MINUM AIR GULA sebab nurse kata KENAIKAN BERAT TERKAWAL, BACAAN GULA DALAM DARAH PUN OK CANTIK.. 


Memang rasa quite amazing jugaklah.. Sebab hampir semua kawan - kawan yang saya tau mengandung memang kene minum air gula.. Macam wajib minum pun ada. 


Apa - apa pun syukur saya tak kene. Selamat.. Hihi


Pregnant kali ni saya memang makan supplement Shaklee sahaja. Memang terasa bezanya. Banyak kelebihan lain yang saya rasai sendiri. Selama ni dok dengar je pengalaman kawan - kawan yang makan supplement shaklee mase pregnant tapi kali ni kita sendiri yang rasa.. 

Untuk perbezaan lain, saya akan ceritakan pada entry yang lain ya.

Your Trusted Shaklee Independent Distributor
Jiha
Ig : Jiha_Penasihat _Kehamilan
Blog : najihasudi.blogspot.com
Tele / WhatsApp / SMS / Call : 0175012307

3 comments: